Har du undret dig over, hvor Tommy er for tiden? Han er på rundtur i USA! Hvor vildt!

Han har været så flink at sende en lille hilsen til os. Det er spændende læsning, kan jeg godt afsløre 🙂

Hej Alle

Længden af mailen afhænger af hvor længe Nora Mai sover:-) Det blev til en ordentlig skraber, så jeg har delt mailen op i afsnit, så man selv kan dykke ned i det man vil læse om. Hader selv lange fælles mail, men sådan blev det denne gang. Skriv endelig tilbage, hvis man har noget at fortælle, vi vil gerne høre fra jer.

Lufthavn og flyvetur

Flyveturen gik over al forventning, Nora Mai kravlede fra den ene ende til den anden af flyet og græd kun lige inden hun skulle sove, det var stort. Det eneste problem vi løb ind i var at vores ny anskaffede klapvogn, som vi havde fået lovning på kunne køres lige til gaten IKKE kunne komme med igennem security. Så som en anden familie Krumme gik Mette og jeg som to pakæsler rundt i Billund lufthavn med bebs på armen tasker på ryg og i hånd, pusletaske over skulderen, Mettes kæmpehåndbagage i den anden hånd, samt Nora Mais dyne og voksipose på slæb. Ja vi svedte tran, og blev endnu mere trætte da vi i Paris kunne se på stewardesserne at det havde de da aldrig hørt om at man ikke kunne få sin klapvogn med.

Men til Florida kom vi.

I bedste Simpson stil mødte vi Fat Tony, da vi skulle fra lufthavnen og ud til vores hotel. Han var taxa chauffør, stor,iført mafioso jakkesæt og talte med den samme hæse stemme som Fat Tony. Det tydede ikke godt for vores tur at der allerede i lobbyen var gangstere, som hånede en for at tage den allerede betalte hotel bus til vores destination.

Vores nye hjem

Dagen efter tog vi ud for at hente vores nye hjem C25-mobilhome, en stor klump på 7-8 meter og 3-4 meter høj, I vores øjne lignede det en lille lastbil og det var med hårde opbremsninger, ingen kobling og tanker i baghovedet om at det her kommer aldrig til at gå godt.

Hvordan får jeg nogensinde Mette til at køre denne kæmpe bil, hvor man er nødt til at bruge spejlene?

Vi kørte mod Key West og endte hen på aften på et Wal-Mart en KÆMPE indkøbsbutik ikke set større. Her valgte vi at sove, da vi ikke kunne finde nogle campsites og havde hørt at man helst ikke skulle køre om natten. Mette kom bag rattet og drønede rundt på Wal-Marts kæmpe parkeringsplads der i øvrigt har åben 24-7. Hun er blevet meget bedre end til at starte med. Hverken jeg eller vores ting flyver i gennem bilen længere

På vores første campingplads fandt vi ud af at vores klump af en bil, bare er en lille bitte udgave af hvad man kan køre i herovre. Der er busser der er lavet om til mobilhomes med fladskærme, der er større end det vi har hjemme i stuerne. Derudover har man selvfølgelig sin egen bil spændt bagefter bussen, så man kan køre rundt i området når man er ankommet. Nå nok om biler og campingpladser.

Key West, Everglades og Orlandos forlystelser

Efter at have set hemmingway´s hus i Key West tog vi til the Everglades. Et smukt område med masser af dyreliv, især masser af fugle, dog en lidt tam omgang, når man gik ind i en af de mangfe alligatorparker med sumpture, men hvis man godt kan lide at se alligatore, så er man kommet til det rette sted.

Vi tog videre til Orlando for at opleve forlystelsesparkerne. Der er så mange at man bliver helt svimmel. Vi tog i Universal Studios og købte også en billet til Adventure Park, som lå lige ved siden af. Det var en oplevelse for livet. Den måde amerikanerne laver ventetiden i køerne om til en oplevelse er helt fantastisk, og de rutshcebaner, 3d og 4d shows er så meget bedre og større end det man kan opleve herhjemme. Ikke mindre end sindsygt. For at nævne bare nogen kan man komme på en bådtur, der er lavet som Jurassic Park med dinosaurusser der bevæger sig, jagter dig og der får den bedste vandrutschebane i DK til at blegne. Den helt store oplevelse var Harry Potter 4D forlystelsen, hvor man i køen går gennem Hogwarts gange og møder alle figurerne der fortæller indledningen til det du skal ud og opleve. Helt igennem AMAZING!!

Gudskelov havde de childswap, så en af os kunne stå i kø, mens den anden kiggede på de kæmpe store mennesker i parken. Det er helt vildt så tykke de er, Man fatter det ikke før man har set det, og for at man er sikker på at de ikke falder om, så drøner de rundt på pensionist kørestole.

Derudover har vi været i seaworld for at se delfin og  spækhugger show. Hvis der er noget de kan, så er det at lave et show. Man er blæst tilbage. Jeg var ikke meget for at se nogle delfiner hoppe igennem en ring og hoppe op af vandet for at plaske vand på publikum, men det var meget meget  mere end det. Farvestrålende fugle kom ind fra højre og venstre, musik der passede og akrobatik i højklasse. Stort.

Spækhugger showet var det samme, vi skulle lige have alle soldaterveteraner til at rejse sig, så de kunne blive hyldet. Yderst mærkeligt men meget patriotisk.

Maden

Maden er ikke det bedste, hvis man bliver draget af de mange fast food restauranter, men et sted, der vil få en hver kødelskende mand eller kvinde til at føle sig i himlen er Mexico de Brazil. Konceptet er helt igennem fremragende. Der går tjenere rundt med det mest lækre møre kød du kan forestille dig, mine tænder løber ligefrem i vand mens jeg skriver, som du kan få ned på din tallerken lige så tit du vil. det eneste du skal gøre er at vende din runde brik fra rød til grøn. Udover 15 forskellige slags kød (sirloin w. bacon, pork, chicken, flanksteak osv.) er der en kæmpe buffet med masser af tilbehør. Hvis der findes en himmel, så har jeg været i den. Vi skal helt sikkert tilbage;-)

Ud over de mange kilometer og forlystelsesparker hygger og nyder vi det gode vejr og hinanden.

Håber i allesammen har det godt.